A Wim Hof módszer áttekinése: Működik?

A Wim Hof módszer áttekinése: Működik?

Egy évvel az után, hogy megvásároltam Wim Hof módszerének tanfolyamát a légzésről, az egyetlen dolog amit megbántam, hogy nem hamarabb tettem!

Ime egy áttekintzés a módszerről:

Légzés.

Mindannyian lélegzünk.

De soha nem beszélünk arról, hogy hogyan. Sajnos.

Tudod, nagyon fontos az, hogy megtanuljuk, hogy hogyan kell megfelelően lélegezni.

Vannak olyan helyzetek, amikor valami finomat és szellemeset kell mondani, például amikor egy olyan lánnyal beszélgetsz, aki érdekel téged, vagy te vagy a vőfély a barátod esküvőjén, és próbálsz egy szép pohárköszöntőt mondani.

Minden szem rád szegeződik. Ahogy ránézel a közönségre, a szíved egyre hevesebben ver.

Érzed, hogy mindjárt elcsuklik a hangod.

Az adrenalin elárasztja a szervezeted.

Amikor igazán ideges vagy, a kezeid remegnek és a térded elgyengül.

Azokban a pillanatokban amikor lélekjelenléted igazán fontos, a tested elárul téged.

Az egyetlen trükk a légzés.

Ha tudod, hogy hogyan kell megfelelően lélegezni, át tudod venni az irányítást a tested funkciói fölött.
Nem fogsz többé remegni, nem fogod magad többé gyengének érezni és képes leszel az izgalmat úgy irányítani a testedben, hogy elérd a céljaidat.

Amikor minden sínen van, a lényeg az, hogy folytasd a légzést.

Az agyadnak és a testednek oxigénre van szüksége ahhoz, hogy megfelelően tudjon működni. A stressz nehéz és felszínes légzéshez vezet, aminek a következménye a még több stressz. A mély, tudatos légzés az, ami megnyugtat minket. Ezért hatékony a meditáció a stresszoldásban és lehetővé teszi számunkra, hogy jobban összpontosítsunk.

Amikor tisztában vagy azzal, hogy kapcsolat van a légzésed és a mentális/fizikális állapotod között, akkor tudod magad arra tréningezni, hogy befolyásold a tested és az elméd a kellő pillanatban

A megfelelő légzés tudománya:

Valójában a tudomány is igazolja ezeket !
Amikor megfelelően lélegzel, a következő dolgok történnek:

-Több energiád lesz
-A stressz szinted csökken
-Az izmaid megfelelően működnek
-A sportban magasabb szinten tudsz teljesíteni
-Az immunrendszered erősödik

És ez még sokkal jobb is lesz.

Az 1980-as években a Harvard Egyetem kutatója, Herbert Benson arra jött rá, hogy atibeti szerzetesek a meditáció segítségével kontrollálni tudják a testhőmérsékletüket.
Távoli kolostorokat látogatott meg az 1980-as években Benson és csapata. Tanulmányozták a Himalájában élő szerzeteseket, akik egy bizonyos meditáció (Tum-mo) segítségével a kéz és lábujjaik hőmérskletét 17 fokkal tudták megemelni.
Más szerzetesek tudják kontrollálni az anyagcseréjüket. Megdöbbenve tapasztalták, hogy ezek a szerzetesek képesek lassítani az anyagcseréjüket 64%-al. Ez egy lélegzetelállító eredmény-magyarázta Benson!!

Hogy ezt érzékeltessük, az anyagcsere és az oxigénfogyasztás mindössze 10-15%-al csökken alvás közben és körülbelül 17%-al egy egyszerű meditáció során.
A kutatók szintén rájöttek arra, hogy a megfelelő tréninggel az emberek meg tudják tanulni, hogy a “fuss vagy üss” reakciót hogy tudják kontrollálni, csakúgy mint az erre adott immunválaszt. ŐRÜLET! 🙂

Ez a tanulmány nagyon fontos számunkra, mert a kutatók megvizsgáltak olyan embereket, akik a meditációt egy bizonyos Wim Hof-tól tanulták meg!

Miért a hideg a legjobb barátod, vagy legádázabb ellenséged?

Pont úgy, mint a légzés, a hideg hőmérséklet számos módon hatást gyakorol az agyadra és a testedre.

A hideg vízzel történő zuhanyzás javítja az anyagcserédet, stimulálja a fogyást.

Azt is felefedezték, hogy a gyulladásokat csökkenti a szervezetedben!

A hideg stimulálja a testedet, hogy a megfelelően szabályozza a hormonszintet!!

A jeges fürő javítani fogja az alvásod minőségét.

A testedben több endorfin fog felszabadulni!

Az aszkétizmus és önuralom:

A tudomány nem minden.

Személy szerint amióta megtanultam az extrém hideg hőmérsékletet hogyan tudom tolerálni, még biztosabb vagyok magamban és a testemben, bután fog hangzani, de sokkal bátrabb vagyok.

Profi boxolóként nem igazán zavart a fájdalom, hozzá vagyok szokva.

Mióta bebizonyítottam magamnak, hogy képes vagyok extrém hideg vízben zuhanyozni, még jobban megértettem a fájdalom lényegét.

Mostmár tudom, jobban, mint valaha, hogy ez inkább mentális, mint fizikális.

Van választásod, hogy vagy a fájdalom fogja irányítani az életedet…

Vagy veszel egy mély levegőt és szembe mész vele…

Amikor az utóbbit csinálod, gyakran a fájdalom eltűnik!

Ez az elme hatalma számodra!!

Ed Latimore



A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás